TENTOONSTELLING IN SLIEDRECHTS MUSEUM

Actueel, nieuws

tentoonstellingDe tentoonstelling “Vreugde in verdrukking” is het resultaat van de samenwerking tussen het Sliedrechts Museum, de stichting Synagoge Sliedrecht/Hardinxveld Giessendam en de stichting Christenen voor Israël uit Nijkerk. Laatst genoemde stichting was bereid om de tentoonstelling “Vreugde in verdrukking”, na afsluiting in Nijkerk, in zijn geheel beschikbaar te stellen aan het Sliedrechts museum. Vanuit de stichting Synagoge zijn gebruiksvoorwerpen beschikbaar gesteld. Het is een expositie over het vieren van de Joodse feesten in de Tweede Wereldoorlog.

De tentoonstelling geeft niet alleen informatie over het Joodse leven in de oorlog maar ook veel achtergrondinformatie over de Joodse feesten en is verdeeld over de ir. W. Boszaal en de Raadzaal. Niet alleen de grote feesten zoals Pesach en het loofhuttenfeest komen aan de orde maar ook de wekelijkse feestdag: de sabbat. De formele opening zal plaatsvinden op vrijdag 9 oktober om 16.00 uur, bij welke gelegenheid vanuit alle drie de stichtingen het woord gevoerd zal worden.

De tentoonstelling is te beleven tot zaterdag 12 december en kunnen we bijzonder aanbevelen voor de schooljeugd voor wie bezoek op afspraak mogelijk is.

Contactpersoon is C.H. van den Berg (0184-415122) van het Sliedrechts museum.
Het museum is gevestigd aan de Kerkbuurt 99-101 te Sliedrecht.
De reguliere openingstijden zijn woensdag en zaterdag: 14:00 – 17:00 uur.
Toegangsprijzen: volwassenen  € 2,00 / kinderen  € 1,00.