FIETSTOCHT LANGS “GELOOFWAARDIGE GEBOUWEN”

Actueel, nieuws

Ieder jaar organiseert “Stichting Als een Lopend Vuurtje” een fietstocht tijdens het pinksterweekend. Met de georganiseerde fietstochten wil de stichting deelnemers de gelegenheid geven kennis te maken met verschillende mensen die al dan niet aangesloten zijn bij een kerk. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door het grote aantal kerken dat hun deuren opent voor het fietsende publiek. Het is een bezoek aan gebouwen waarbij er velen zijn met cultuurhistorische waarde. Naast het sociale en sportieve karakter van deze dag, is er ook altijd een goed doel aan deze dag verbonden. Dit jaar zal de opbrengst geschonken worden aan de De ‘Stichting ‘Brood voor weeskinderen’ in Burundi.

Opbrengsten zijn er door:

• deelnemers fietsroutes laten kopen;
  • eten en drinken verkopen bij de kerken / gebouwen die te bezoeken zijn
  • sponsorgelden.

De Dijksynagoge ligt op de route en is 14 mei op verzoek van de Stichting tijdens de fietstocht open, namelijk van: 09.30 – 16.00 uur. U bent van harte welkom als fietser, maar ook (!) als bezoeker op deze voor ons extra lange Open Dag. Voor meer informatie over de fietstocht zie: http://www.lopendvuurtje.info/index.php